Succesul unei interventii de chirurgie plastica si estetica depinde de mai multi factori ce trebuie luati in considerare.
Pentru ca succesul sa fie deplin , cateva elemente sunt esentiale:
-managementul preoperator (consultatia, evaluarea completa a pacientei, indicatia corecta pentru o metoda sau alta, etc).
-interventia chirurgicala (tehnica corect aplicata , adaptarea indicatiei operatorii la statusul pacientei, calificarea chirurgului si experienta acestuia, etc).
-managementul postoperator.
Managementul postoperator are importanta “cruciala” in reusita unei interventii de chirurgie estetica iar colaborarea pacientei pe toata perioada vindecarii si recuperarii este esentiala. Nerespectarea recomandarilor postoperatorii de catre pacienta pune in imposibilitate chirurgul plastician de a-si duce la capat in conditii normale actul medical. In acest sens, rolul evaluarii preoperatorii este deosebit de important in decizia chirurgului de a opera sau nu o pacienta.
Managementul postoperator este la fel de important si in chirurgia plastica , mai ales in interventiile pentru paralizie faciala, boala Dupuytren , sindrom de canal carpian.
In conditiile in care, in momentul consultatiei initiale, chirurgul constata ca din anumite motive pacienta nu va putea respecta regulile si recomandarile postoperatorii, va sfatuim sa NU EFECTUATI interventia chirurgicala deoarece in aceste conditii, rezultatul este incert.
Perioada postoperatorie este un pas important si definitoriu pentru o buna vindecare si un rezultat satisfacator pentru pacienta. Aceasta perioada trebuie planificata cu atentie de catre medic inca dinainte de interventie si toate aspectele ce tin de aceasta sa fie explicate pacientei. Chirurgul plastician trebuie sa se asigure ca pacienta a inteles toate aspectele care tin de evolutia postoperatorie si ca poate respecta toate recomandarile.
Perioada postoperatorie trebuie foarte bine programata de comun acord cu pacienta inca dinaintea efectuarii interventiei chirurgicale.Se stabileste perioada initiala de internare, frecventa pansamentelor si controalelor postoperatorii, durata aproximativa a perioadei de recuperare, etc.
Pacienta trebuie sa aiba incredere in chirurg si sa asculte cu atentie toate recomandarile acestuia. La randul sau, chirurgul va adapta tratamentul la caracteristicile fiecarei paciente si va aplica tehnica corespunzatoare fiecarui caz in parte.
Pacienta trebuie avizata asupra “consultatiilor online” ale unor asa zisi specialisti pe internet. Adoptarea si aplicarea acestor “sfaturi” neavizate poate duce la mari drame . Este important ca pacienta sa retina faptul ca nici un profesionist nu va accepta sa consulte “online” o pacienta. Evaluarea individuala a fiecarui caz in parte este unul din elementele care conduc la reusita unei interventii chirurgicale estetice.
Postoperator, chirurgul sau clinica trebuie sa mentina contactul telefonic cu pacienta pentru a se asigura ca pacienta respecta recomandarile postoperatorii. Toate recomadarile aferente fiecarei etape postoperatorii trebuie reamintite pacientei la momentul respectiv si medicul trebuie sa se asigure ca pacienta le-a inteles pe deplin.
In clinica noastra putem accent pe toate aceste aspecte pentru a preintampina viitoare complicatii si rezultate nefavorabile care decurg din nerespectarea de catre pacienta a recomandarilor.
Pentru detalii si recomandari puteti contacta Clinica Zone Medical Estet
Clinica Chirurgie Plastica si Estetica
TEL: 0213340080 , 0761640626
www.estetica-faciala.ro